2019/03/24

Miami + Gainesville 2019


[PL] Witam wszystkich w tym 2019 roku. Już prawie końcówka marca , a ja dopiero coś tutaj dodaję. Początek tego roku był bardzo zabiegany.
Jeżeli mnie obserwujecie na innych social mediach, wiecie, że byłam na Florydzie, miałam dużo spraw związanych z uczelnią, pracą i praktykami w Londynie.

Nie planowałam dodawania zdjęć z Miami, po tym jak opublikowałam krótki filmik na YouTube.
Natomiast kilka osób mnie przekonało, żebym jednak dodała :)

[ENG] Hello everyone in 2019! It's almost the end of March and it's my first post this year.
The beginning of the year was very busy and if you follow me on my social media you know I was in Florida and I had many assignments at the university, work and placement.

I haven't planned to add pictures of Miami after I published my video but some people convinced me to do it anyway.

Miami Beach, Ocean Drive

[PL] To był mój trzeci wypad do Miami i musze przyznać, że z każdym kolejnym razem jest coraz ciężej wyjeżdżać. Miami oraz Gainesville, gdzie również spędziłam kilka dni, to miejsca, gdzie czuję się niesamowicie.
Widoki, ludzie i pogoda- trzy razy tak! Chyba tylko osoby, które również tam były, zrozumieją :)

Przez to, że już są dwa posty z Miami i Florydy na moim blogu, dzisiaj wyróżnię moje ulubione miejsca, które odwiedziłam w styczniu.

[ENG] It was my third time in Miami and I have to say, the more I go there, the more I want to stay there and it's hard to leave. Miami and Gainesville, where I've spent a few days, are the places where I feel like at home.
Views, people and weather- three times yes! I think only people who have been there, will understand me.

I've written to posts about Florida in this blog, so this time I'm going to share my favourite places, which I've visited in January.


TOP PLACES IN MIAMI AND GAINESVILLE
1) Downtown Miami 

Downtown Miami





American Social Bar- downtown Miami 

2) Miami Beach, Ocean Drive + South Beach 

South Beach

Ocean Drive



Naked Taco Restaurant 💘I've visited this restaurant in 2017 and nothing has changed since then. Still my favourite one. 
3) Wynwood Walls, Miami 







4) THE UNIVERSITY OF FLORIDA, maybe not the best spot for everyone, but for me means a lot. 









[PL] Tak jak wspomniałam wcześniej, już sa dwa posty z Florydy, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany zapraszam:

- https://collectionoftravelsmemories.blogspot.com/2016/08/miami-beach-miami.html

https://collectionoftravelsmemories.blogspot.com/2017/04/dwa-miesiace-na-florydzie-zdjecia-z.html

Pierwszy raz do Miami poleciałam w sierpniu 2016 roku. Nie mogę uwierzyć, że to już prawie 3 lata temu! Co zabawne, lecąc pierwszy raz do Stanów, w ogóle nie myślałam o odwiedzeniu Florydy. Bilety kupiłam tylko dlatego, że była jakaś dobra okazja i nie pożałowałam. Wyjazd był udany i już wtedy wiedziałam, że może kiedyś wrócę.
Nie przypuszczałam jednak, że kilka miesięcy później zamieszkam na Florydzie i totalnie zakocham się w tym miejscu.

[ENG] I've mentioned earlier that there are already two posts about Florida if you want you can check it out:

- https://collectionoftravelsmemories.blogspot.com/2016/08/miami-beach-miami.html

- https://collectionoftravelsmemories.blogspot.com/2017/04/dwa-miesiace-na-florydzie-zdjecia-z.html

My first trip to Miami was in August 2016. I can't believe it's been almost 3 years since then!
Funny enough, coming to the United States I didn't really think about visiting Florida. I bought a ticket from Texas to Miami only because there was a good sale and you know what? I didn't regret it at all. The trip was awesome and I knew I could come back one day.
I would have never thought, that 6 months later I would be living there and moreover, I will fall in love with this sunshine state.

[PL] Jeżeli chcesz być na bieżąco zapraszam na mój instagram: kaarciaaa

[ENG] I'm always on my Instagram: kaarciaaa

1 comment: